1. Prezentarea de fragmente dramatice pregatite in avans Tematica anuala presupunea 3 subiecte optionale: un fragment dramatic, un text liric sau belestristic, un subiect preluat din artele vizuale. (In 2002, subiectele propuse au fost: un fragment din piesa “Victor sau copiii la putere” a lui Roger Vitrac, Geneza, vechiul testament, cartea II, versetele 15-23, pictura lui Rene Magritte: “Aminitirile unui sfant”).
2. Atelierele transversale
Mai multe ateliere erau organizate in paralel si lucrau pe baza aceleiasi teme de reflectie. Atelierele reuneau artisti membri ai unor grupuri diferite. Componenta unui grup era stabilita in prealabil de catre echipa organizatoare. Fiecare atelier avea drept misiune crearea unui scurt moment teatral care urma sa fie prezentat tuturor participantilor la “Intalnirile de la Bussang”.
Acest atelier isi propunea sa ofere tinerilor participanti ocazia de a lucra impreuna si de a se confrunta cu:
– dificultatea de a comunica pentru realizarea unei activitati comune (o improvizatie de 10 minute);
– partajarea responsabilitatilor in cadrul unui minigrup creat ad-hoc;
– necesitatea cooperarii (punctele de vedere eterogene sunt unificate);
3. Agora
Erau organizate grupuri de discutie de mici dimensiuni; fiecare grup avand un animator, care incuraja interventiile personale in dezbatere ale fiecarui participant. Agora incearca sa analizeze discutiile in jurul unor intrebari-cheie, care au servit ca punct de plecare pentru initiatorii proiectului “Intalnirile de la Bussang”: “De ce te pasioneaza teatrul? Ce comunici prin teatru celor din jurul tau despre tine, despre grupul tau, despre tara ta?”.
Coordonare si schimb de informatii
Fiecare grup avea doi responsabili: unul artistic si unul administrativ.
Informatiile despre activitatea grupului, membrii sai, conditiile de lucru din tara de origine, metodologia de lucru, alegerile estetice erau prezentate tuturor participantilor prin intermediul unor spatii special amenajate (panouri de expunere) pe parcursul desfasurarii intregului proiect.