de Uniter miercuri, 20 ianuarie 2016
În perioada 1953 – 1971 a jucat la Teatrul Naţional „Marin Sorescu” Craiova, Teatrul „V.I.Popa” Bârlad, Teatrul Maria Filotti” Brăila, Teatrul Naţional Târgu-Mureş şi la Teatrul „Alexandru Davilla” Piteşti. Nume de referinţă în istoria ultimilor 40 de ani a Teatrului „Fani Tardini” din Galaţi, Ioana Citta Baciu a putut fi văzută de public într-o multitudine de piese puse în scenă în perioada 1971 – 2014, dintre care amintim:
„Prima zi de libertate” de Leon Kruczkovski, regia Kazimierz Braun (1971); „Preşul” de Ion Băieşu, regia Ion Maximilian (1973); „Cuza Vodă” de Mircea Ştefănescu, regia Petre Popescu (1973); „Misterioasa convorbire telefonică” de Virgil Stoenescu, regia Petre Popescu (1974); „Gimnastică sentimentală” de Vasile Voiculescu, regia Petre Popescu (1975); „Frank al cincilea” de Friederich Durenmatt, regia Adrian Lupu, Magdalena Klein (1979); „Avram Iancu” de Lucian Blaga, regia Adrian Lupu (1979); „Hoţul de vulturi” de D.R.Popescu, regia Nicolae Scarlat (1980); „Soldatul Svejk”, dramatizare de E. F. Burian după Jaroslav Haşek, regia Ion Maximilian (1981); „Fata Morgana” (Enigma de la Hotel Minerva) de Dumitru Solomon, regia Mircea Cornişteanu (1982); „Cetăţeanul invizibil” – comedie muzicală de Dumitru Solomon după o nuvelă de Ilf şi Petrov, regia Victor Ioan Frunză (1985); „Turandot” de Carlo Gozzi, regia Victor Ioan Frunză (1988); „Ubu Rege” de Alfred Jarry, regia Adrian Lupu (1990); „Oamenii cavernelor” de William Saroyan, regia Mihai Lungeanu (1992); „Cântăreaţa cheală” de Eugen Ionescu, regia Moshe Yassur (1993); „Vizita bătrânei doamne”, adaptare de Adina Zeev după Friederich Durenmatt, regia Adrian Lupu (1994); „Tango” de Slavomir Mrozek, regia Atila Vizauer (1995); „Celestina” de Adina Zeev după Fernando de Rojas, regia Adrian Lupu (1997); „…Escu” de Tudor Muşatescu, regia Dinu Cernescu (1998); „Gaiţele” de Alexandru Kiriţescu, regia artistică şi ilustraţia muzicală Cristian Ioan (1999); „Tărâmul celălalt” de Dusan Kovacevic, regia Claudiu Goga (2000); „Copacii mor în picioare” de Alejandro Casona, regia Dinu Cernescu (2001); „Leul în iarnă” de James Goldman, regia şi versiunea scenică Cătălin Vasiliu (2002); „Steaua fără nume” de Mihail Sebastian, regia George Motoi (2003); „Zăpezile de altădată” de Dumitru Solomon, regia Mircea Cornişteanu (2003); „Casa Bernardei Alba” de Federico Garcia Lorca, regia Cătălin Vasiliu (2003); „A şaptea Kafana” de Dumitru Crudu, Mihai Fusu, Nicoleta Esinencu, regia Alexandru Berceanu (2004); „Scandal în culise” de Michael Frayn, regia Cătălin Vasiliu (2005); „Retro” de Alexandr Galin, regia Mircea Cornişteanu (2006); „Cutia Pandorei” de Katalin Thuróczy, regia Eugen Făt (2010); „Echilibru instabil” de Edward Albee, regia Cătălin Vasiliu (2012); „Pană de automobil” după Friederich Durenmatt, regia Radu Nichifor (2014).
Dedicată întru totul Teatrului, Ioana Citta Baciu a făcut o mărturisire emoţionantă: „Am făcut tot ce am putut pentru ca viaţa mea personală să rămână doar a mea, iar când vin la teatru să uit tot ce e acasă, şi să nu mă preocupe decât ceea ce am de făcut, fie că e vorba de repetiţie sau spectacol”.
Pentru activitatea imensă pusă în slujba teatrului, reprezentanţii municipiului Galaţi i-au oferit în 2015 titlul de Cetăţean de Onoare.
Colegii şi toţi cei care au iubit-o îi pot aduce un ultim omagiu astăzi, 21 ianuarie, la capela din str. Vulturilor nr.11. Slujba de înmormântare va avea loc mâine, 22 ianuarie la ora 10.00 la capelă, urmată de înmormântare la Cimitirul Străuleşti 2.
Dumnezeu să-i odihnească sufletul în pace!
UNITER