Eduard Adam: „Am fost atras de uman, în toate sensurile lui“

Eduard Adam este unul dintre actorii care participă cu generozitate la Gala „Artiştii pentru Artişti“, gestul său fiind unul de recunoştinţă pentru generaţia mai veche.

Eduard Adam: „Am fost atras de uman, în toate sensurile lui“

A 13-a ediţie a programului UNITER Campania Naţională „Artiştii pentru artişti” şi-a deschis porţile şi, în parteneriat cu teatre din Bucureşti şi din ţară, a dat startul lunilor altruismului! Două luni, martie şi aprilie, pline de spectacole de teatru jucate întru sprijinul artiştilor care au nevoie de ajutor. În această perioadă, site-ul uniter.ro vă prezintă o serie de interviuri cu actori, regizori, scenografi, oameni din breaslă, pe o temă importantă: modelele (în viaţă şi în carieră).

Florina Tecuceanu: Ce anume v-a motivat când aţi acceptat invitaţia UNITER de a participa la Gala „Artiştii pentru Artişti”?

Eduard Adam: Pentru mine, însuşi numele galei răspunde la întrebare. Nu cred că am nevoie de o motivaţie în plus. E ca şi cum aş face un gest de recunoştinţă pentru fraţii mei.

Ce repere aţi avut dintre cei care fac parte din generaţia mai veche de actori/ regizori?

Actorii care m-au inspirat au fost Dinu Manolache, Puiu Călinescu, Mircea Albulescu, Valeria Seciu. Dintre regizori îi numesc pe Cătălin Naum, Radu Penciulescu, Lucian Pintilie.

Sunteţi angajat la TNB, dar jucaţi şi în trupa “Passe Partout” a lui Dan Puric. Ce vă este mai apropiat: teatrul în forma sa clasică sau pantomima?

Nu fac o diferenţiere între cele două genuri. Ba, mai mult, limbajul acesta non-verbal învăţat de la Dan Puric m-a ajutat enorm să mă mişc şi să-mi folosesc corpul la toată capacitatea lui, în piesele de teatru clasic.

Sunteţi braşovean… Cum vă împăcaţi cu Bucureştiul?

Foarte bine. Nu aş putea să vă spun de ce, dar m-am adaptat foarte repede în Bucureşti.

Ce anume vă place la meseria de actor?

Faptul că, într-o singură viaţă, pot să trăiesc multe alte vieţi! Mi se pare fascinant acest aspect.

Dacă această profesie – actoria – ar fi o femeie, cu ce cuvinte aţi descrie-o?

Capricioasă, frumoasă, elegantă.

De ce aţi ales această profesie?

Nu eu am ales actoria, ci ea m-a ales pe mine. Doamne-Doamne a trimis-o pe profa de Limba Germană să-mi spună că eu ar trebui să dau la teatru. Eram în ultimele luni de liceu!

La ce materii excelaţi la şcoală? Ce anume vă atrăgea?

La Limba şi literatură română şi la franceză, eu fiind la un liceu cu profil real! Am fost atras de uman, în toate sensurile lui.

Cu ce rol aţi debutat în teatru?

Medvedenko, din “Pescăruşul” lui Cehov, în regia lui Alexa Visarion, la Teatrul Dramatic Constanţa. Eram în anul doi de facultate.

Există un rol care v-a plăcut în mod deosebit?

Sunt două: Scaraoţchi, din “Ivan Turbincă” şi Manole, din “Dumnezeu se îmbracă de la second hand”.

Ce vă spuneţi înainte de a intra pe scenă? Dar seara, înainte de culcare?

O rugăciune, în ambele situaţii, plus alte câteva tehnici de echilibrare şi centrare, pe care, cu permisiunea dumneavoastră, nu le-aş expune aici.

Credeţi în predestinarea zodiei în care sunteţi născut – Peşti – către domeniile artei? Credeţi în zodii?

Da, cred în zodii. Şi cred şi în predestinarea de care vorbiţi. Dar mai presus de asta este liberul arbitru. Eu văd predestinarea ca pe nişte puncte-cheie prin care e obligatoriu să trecem, dar felul cum ajungem la ele sau când ajungem, ţine numai de noi înşine.

Unde îl puteţi vedea pe Eduard Adam:

În stagiunea curentă, Eduard Adam joacă în spectacolele de la TNB: “Dumnezeu se îmbracă de la second hand” (regia Ion Caramitru), “Furtuna” (regia Alexander Morfov), “Înşir’te mărgărite” (regia Dan Puric), “Magic National” (regia Ion Caramitru), “Molto, gran’ impressione” (regia Dan Tudor), “Revizorul” (regia Felix Alexa) şi “Scrisoarea” (regia Horaţiu Mălăele). De asemenea, se află pe afişul spectacolelor “Paris, mon amour”, la Teatrul Naţional de Operetă şi “România. Închis pentru inventar”, la Teatrul Metropolis.

DACĂ VREI SĂ AJUŢI!

MODALITĂŢILE DE PARTICIPARE A DONATORILOR FINANCIARI LA CAMPANIA „ARTIŞTII PENTRU ARTIŞTI” SUNT:

Sponsorizări dedicate Campaniei
Donaţii în contul Campaniei
formularul de 2 % din venitul global
cumpărarea de bilete (donaţii medii sau mici) pentru vizionarea spectacolului de caritate organizat în fiecare an ca punct central al campaniei, în jurul datei de 27 martie.

Contul Campaniei „Artiştii pentru artişti

Fondul de Solidaritate Teatrală

cod IBAN RO40RZBR0000060007801286

deschis la Raiffeisen Bank, Agenţia Piaţa Amzei

Mai multe detalii despre Campania „Artiştii pentru artişti“, aici.

Foto: TNB