Campania Naţională „Artiştii pentru artişti” a fost iniţiată în anul 2002 cu scopul sensibilizării opiniei publice în vederea strângerii de fonduri pentru artiştii vârstnici cu probleme de existenţă şi sănătate din toată ţară.
Campania este un program anual constant al UNITER, cu derulare continuă, având ca punct de vârf intervalul martie – aprilie. Putem să definim această perioadă ca un timp al solidarităţii teatrale, ţinând cont de faptul că în data de 27 martie se sărbătoreşte Ziua Mondială a Teatrului.
„Artiştii pentru Artişti” s-a instituit nu numai ca resort financiar, ci mai ales ca stimulator al solidarităţii artistice şi ca semnal pentru publicul de teatru şi pentru autorităţi.
Componenta solidarităţii teatrale este asigurată prin participarea artiştilor la realizarea unui spectacol de caritate, ce reprezintă punctul culminant al campaniei de strângere de fonduri şi, de asemenea, prin participarea instituţiilor de profil din România, ce colaborează cu UNITER pe tot parcursul anului.
Dincolo de solidaritatea de breaslă, UNITER a încercat să dezvolte şi componenta de sensibilizare a opiniei publice prin atragerea de parteneri finanţatori, donatori, servicii, sponsorizări etc, o componentă ce a reuşit să se dezvolte în ultimii ani, aşa încât programul „Artişti pentru artişti” este posibil în baza parteneriatelor deja stabilite.